Wednesday, August 17, 2011

Nasihat Kubur

Posted by threekiddosmom at Wednesday, August 17, 2011
Assalamualaikum...

Kakak i baru pas call, ajak berbuka puasa kt umah dia ri ni..nyum nyum nyum!!! pastu dia ade kirim 1 sms yg sgt menarik utk dikongsi bersama..

Nasihat Kubur:
1) Aku adalah tempat yg paling gelap, maka terangilah aku dgn Tahajjud
2) Aku adalah tempat yg paling sempit, maka luaskanlah aku dgn bersilaturrahim
3) Aku adalah tempat yg paling sepi, maka ramaikanlah aku dgn memperbanyakkan membaca Al-Quran
4) Aku adalah tempat binatang2 yg menjijikkan, maka racunilah ia dgn amal sedekah
5) Aku adalah tempat yg paling Munkar & Nankir bertanya, maka persiapkanlah jawabanmu dgn memperbanyakkan ucapan Kalimah "LAILAHAILLALLAH"


Semoga Ramadhan ini memberi keberkatan kpd kite semua...insyaAllah...

0 comments:

Post a Comment

 

Three Kiddos Mom Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Gossip Celebrity